جهت  عضویت در حزب ثبت نام کنید.

لطفا تمام گزینه های پرسشنامه حتی  مواردی که غیر اجباری اعلام

شده را تکمیل نمایید

 

           


موضوعات مرتبط: ثبت نام در حزب

تاريخ : یک شنبه 25 دی 1399 | 13:48 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

قسمت اول - ارکان حزب

ماده اول - به منظور اجرای اصول عقاید و هدف هایی که در مرامنامه حزب ایران نوین درج گردیده، حزب دارای ارکان زیر خواهد بود:

  1. کنگره
  2. شورای مرکزی
  3. دبیر کل
  4. هیات اجرایی

 

فصل اول - کنگره

ماده ۲ - کنگره عالی ترین مرجع و مجمع حزب است که هر سه سال یک بار با شرکت دبیرکل و اعضای شورای مرکزی و نمایندگان حوزه‌های شهری و روستایی کشور که به ترتیب مقرر در ماده ۳ این اساسنامه تعیین می‌شوند به دعوت دبیرکل تشکیل می‌شود.

ماده ۳ - نمایندگان کنگره به ترتیب زیر انتخاب می‌شوند:

۱- هر یک از حوزه‌های حزب از بین خود به اکثریت آرای عده حاضر یک نفر نماینده برای شرکت در کنفرانس بخش مربوط تعیین و به کمیته آن بخش معرفی می‌نماید.

۲- نمایندگان کنفرانس بخش به دعوت کمیته بخش در محل تشکیل جلسه داده و از بین خود به اکثریت آرای عده حاضر یک نفر نماینده برای شرکت در کنفرانس شهرستان تعیین می‌نماید.

۳- اعضای کنفرانس شهرستان که به ترتیب فوق انتخاب می‌شوند به دعوت کمیته شهرستان در مرکز شهرستان اجتماع نموده و کنفرانس شهرستان را تشکیل خواهند داد. کنفرانس شهرستان به اکثریت آرای عده حاضر از بین خود نمایندگان شهرستان را برای شرکت در کنگره حزب به تعدادی که از طرف هیات اجرایی تعیین خواهد شد انتخاب می‌نماید.

۴- به اعضایی که به ترتیب فوق برای شرکت در کنگره تعیین می‌شوند اعتبارنامه‌ای به امضای هیات رییسه کنفرانس شهرستان و رییس کمیته شهرستان محل داده خواهد شد.

  • تبصره - طرز تشکیل جلسات کنفرانس بخش و شهرستان و انتخاب هیات رییس و سایر امور آن به موجب آیین نامه تعیین خواهد شد.

ماده ۴ - در صورتی که شورای مرکزی به اکثریت سه چهارم آرای اعضای خود تشکیل کنگره حزب را لازم بداند رییس شورا تصمیم مزبور را برای دعوت کنگره به اطلاع دبیرکل خواهد رسانید.

ماده ۵ - نخستین جلسه کنگره به ریاست مسن ترین عضو حاضر تشکیل می‌شود و بلافاصله اعضای کنگره از بین خود هیات رییسه‌ای مرکب از رییس و دو نایب رییس و چهار منشی به اکثریت نسبی آرا انتخاب می‌کنند.

ماده ۶ - جلسات کنگره با حضور لااقل دو سوم اعضای آن رسمیت می‌یابد و تصمیمات به استثنای موارد مذکور در این اساسنامه به اکثریت آرای حاضر اتخاذ می‌شود.

ماده ۷ - دستور جلسه کنگره با رعایت اساسنامه حزب به پیشنهاد هیات اجرایی و تصویب شورای مرکزی تعیین خواهد شد. مسایل دیگری که در دستور جلسه پیش بینی نشده باشد با پیشنهاد کتبی یک دهم اعضای حاضر در کنگره در دستور کنگره قرار خواهد گرفت.

ماده ۸ - وظایف و اختیارات کنگره به شرح زیر است:

۱- تصویب اساسنامه و مرامنامه حزب

۲- رسیدگی و اظهار نظر نسبت به گزارش شورای مرکزی و دبیرکل درباره امور حزب

۳- تعیین خط مشی حزب

۴- انتخاب دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب

۵- اصلاح و تغییر مواد اساسنامه و مرامنامه حزب به پیشنهاد شورای مرکزی یا بنا به درخواست کتبی لااقل یک دهم از اعضای حاضره در کنگره

۶- اخذ تصمیم درباره مسایل مربوط به حزب که از طرف شورای مرکزی یا طبق ماده ۷ این اساسنامه در دستور مذاکرات قرارگرفته باشد.

  • تبصره - تصویب اساسنامه و مرامنامه حزب و اصلاح و تغییر مواد آن به اکثریت دو ثلث اعضای حاضر کنگره خواهد بود.

 

فصل دوم - شورای مرکزی

ماده ۹ - شورای مرکزی تشکیل می‌شود از دبیر کل حزب و ۶۰ نفر عضو اصلی و ۱۵ نفر عضو علی البدل که از طرف کنگره به اکثریت نسبی برای مدت سه سال انتخاب می‌شوند - ۶۰ نفر حائزین اکثریت که رای بیشتری دارند اعضای اصلی و ۱۵ نفر از کسانی که بلافاصله حائز آرای بیشتری می‌باشند اعضای علی البدل خواهند بود.

ماده ۱۰ - شورای مرکزی در اولین جلسه هیات رییسه خود را مرکب از یک رییس - دو نایب رییس و سه منشی از بین اعضای خود به اکثریت نسبی آرای عده حاضر در جلسه برای مدت یک سال انتخاب می‌کند - تجدید انتخاب اعضای هیات رییسه بلامانع است.

ماده ۱۱ - جلسات شورای مرکزی لااقل هر سه ماه یک بار به دعوت رییس شورا تشکیل خواهد شد. دبیرکل نیز می‌تواند در صورت ضرورت جلسات شورا را دعوت نماید. برای رسمیت جلسه حضور لااقل دو سوم اعضا ضروری است. تصمیمات به اکثریت آرای عده حاضر در جلسه اتخاذ می‌شود.

ماده ۱۲ - وظایف و اختیارات شورای مرکزی به شرح زیر است:

۱- تصویب دستور جلسه کنگره بنا به پیشنهاد هیات اجرایی

۲- رسیدگی و اظهار نظر نسبت به گزارش دبیرکل درباره امور حزب

۳- رسیدگی و اظهارنظر نسبت به گزارش سالانه امور مالی حزب

۴- انتخاب اعضای هیات اجرایی

۵- بررسی و تصویب برنامه‌های پیشنهادی دبیرکل

۶- اظهار نظر و اخذ تصمیم درباره کلیه اموری که از طرف دبیرکل پیشنهاد می‌شود.

ماده ۱۳- در صورت غیبت هر یک از اعضای شورای مرکزی، اعضای علی‌البدل به دعوت رییس شورا در جلسات شورا شرکت خواهند کرد.

ماده ۱۴ - هر یک از اعضای اصلی شورای مرکزی که در سال، سه جلسه بدون عذر موجه از حضور در جلسه خودداری نماید خود به خود مستعفی محسوب و به جای آنها از اعضای علی‌البدل (با توجه به تعداد آرای آنها در کنگره) عضو اصلی شورا خواهند شد.

 

 


موضوعات مرتبط: اساسنامه

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 دی 1401 | 11:14 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

 

 

 

صلاح الدین احمد لواسانی فرزند علی اصغر متولد سیزدهم مهر ماه 1338 در تهران نویسنده ، شاعر تحلیلگر و فعال سیاسی کار خود را از طفولیت در رادیو ایران آغاز و در سال 1351 عضو سازمان جوانان حزب ایران نوین گردید . در این دوران با وجود سن کم به عضویت در هیئت رئیسه انتخاب و تا اسفند ماه سال 1353 بفعالیت پرداخت. پس از آغاز کار حزب رستاخیز به عضویت دی هیئت رئیسه سازمان جوانان این حزب در آمد . او با شرکت در ترم های تابستانی حزب دموکرات مسیحی آلمان که برای رهبران سازمان جوانان این حزب برگزار می شد شرکت و در دوره های ..

 _ تشکیلات سازمان دهی حزبی 

_ تحلیل سیاسی

_ ساماندهی کمپین ها و متینگ های سیاسی

_ بررسی های آماری و سنجش افکار

_ تبدیل تهدید به فرصت 

به کسب دانش و تجربه پرداخت 

وی در حوزه های : روانشناسی ، جامعه شناسی ، کارگردانی ، علوم سیاسی _ فلسفه و تاریخ در کشور هند به کسب دانش پرداخته است

در حالیکه  از سال 1367 و پس از استعفا از رادیو ایران  تصمیم گرفت که به فعالیت های اقتصای و تجاری روی بیاورد. لذا عازم کشور هند گردید و پس از ششماه بررسی شرایط اقتصادی رو به رشد با خرید اولین کارخانه در زمینه تولید تجهیزات جراحی ارتوپدی . تولید و کار آفرینی را آغاز کرد.

_ تا سال 1390 جمعا پنج کارخانه در زمینه های مختلف تولید از جمله سازه هاب بادی .  سریس های جواهر بدل ،سنگ های نشکن مصنوعی و ... مشغول فعالیت بود

در سال 1390 پس از فروش اموالش در هند به مطالعه بر روی ظرفیت های تجاری و تولیدی در آفریقا تمرکز نمود و در سال 1393 سرمایه گزاری در تانزانیا را آغاز نمود

در اواخز سال 1396 با سپردن فعالیت های تجاری و اقتصادی در تانزانیا به مدیران ارشد شرکتش به ایران بازگشت و با توجه به دانش خود در تحلیل سیاسی شروع به آینده نگاری وقایع در حال وقوع ایران و جهان نمود

_ پیش بینی عدم موفقیت ترامپ در انتخابات سال 2021 اولین پیش بینی او با فاصله چهار ساله بود. او طی یک سلسله پست از دسامبر 2017 تا دسامبر 2021 وی بیش از بیست پست در مورد شکست قطعی ترامپ در صفحه اینستاگرام خود  منشتر نمود . که تمام این پست ها در هایلایت مربوط به شکست ترامپ موجود و در دسترس است.

_ موضوع مهم بعدی پیش بینی  پروژه آغاز عبور از روحانی  و منتج شدن آن به عبور از نظام جمهوری اسلامی را در 28 آدر 1396 منتشر و طی هشت پست تا 10 دیماه  در سال 1396 شکل گرفت ، و وقتی  قیام سراسری 10  دیماه در هشتاد شهر ایران بصورت بی سابقه اتفاق افتاد آ فروپاشی نظام کلید خورد. و حقانیت  آن تحلیل های پیش بینانه  آشکار شد.

حدود 80 پست آینده نگارانه  طی حوادث سال های  1397 ، 1398 ، 1399 ، 1400 و 1401  بدون کمترین خطا و اشتباه با فواصل زیاد از تاریخ اعلام پیش بینی ، تحقق یافت از جمله :

1 _ پیش بینی و انتشار  سقوط بورس در ده پست در فواصل مختلف 14 ماه پس از اولین اخطار اتفاق افتاد

2 _ در 30 تیر 1399 بصورت صریح و روشن در سه پست با فاصله یک سال اعلام نمودم که آینده ایران در اختیار زنان است .

3 _  در 26 شهریور 1401 شاهد آغاز انقلاب زن زندگی ازادی بودیم . که من پیش بینی آن را یک روز قبل از تشییع جنازه مهسا امینی در 25 شهریور امسال اعلام نمودم قبل از انکه جنازی دختر ایران به

شهرش برسد و آتش به خرمن جمهوری اسلامی بزند 

نتیجه این فعالیت شامل بیش بینانه  تا امروز  حدود نود پیش بینی بوقوع پیوسته است.

برخی  دیگر از نمونه های مهم این پیش بینی ها 

_ سقوط ارزش  رمز ارزها بصورت خاص بیت کویین زمانی که ارزش  64 هزار دلار را ثبت نموده بود.

_ سقوط ارزش ریال در مقابل دلار و طلا

_ پیش بینی  آغاز و سر انجام جنبش ( زن زندگی آزادی )

بخش های تازه تر  این تحلیل های پیش بینانه  است .

در آذر ماه 1401 و با توجه به عدم بلوغ و سازمان یافتگی سیاسی اپوزیسیون خارجی  و عدم وجود احزاب سیاسی قدرتمند داخل و  و با تعهد به تفکرات دبیرکل اسبق حزب ایران نوین  مرحوم امیر عباس هویدا تصمیم به احیای این حزب گرفت پس با گرد آوری چندی از افراد صاحب خرد و اندیشه در حوزه های مختلف ضمن اعلام باز تاسیس حزب ایران نوین و تدوین اساسنامه و مرام نامه  جدید آن ، فعالیت اولیه برای عضو گیری و سازماندهی را در تاریخ 18 دسامبر 2022 را غاز نمود.   

 


موضوعات مرتبط: دببران کل

تاريخ : سه شنبه 8 دی 1401 | 6:46 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

 

قابل توجه

اعضای محترم و کاربران گرامی 

برای ورود به سایت حزب ایران نوین

درایران نیاز به فیلتر شکن وجود ندارد.

 

 



تاريخ : سه شنبه 13 دی 1401 | 5:25 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

قسمت ششم - مقررات مختلف

ماده ۶۶ - کلیه آیین نامه‌های حزب بنا به پیشنهاد دبیرکل و تصویب هیات اجرایی خواهد بود مگر در مواردی که در این اساسنامه ترتیب دیگری پیش‌بینی شده باشد.

ماده ۶۷ - در کلیه ارکان و سازمان‌ها و تشکیلات حزبی تصمیمات به اکثریت آرای اعضای حاضر اتخاذ می‌شود مگر در مواردی که در این اساسنامه ترتیب دیگری پیش بینی شده باشد.

ماده ۶۸ - تا تاریخ تشکیل اولین کنگره حزبی که سه سال پس از تاسیس حزب خواهد بود و در صورت لزوم طبق مقررات این اساسنامه به دعوت دبیرکل تشکیل جلسه خواهد داد.

ماده ۶۹ - مرکز اصلی حزب در تهران است و می‌تواند در کلیه نقاط کشور بر طبق مقررات این اساسنامه به تاسیس شعب مبادرت نماید.

 

 


موضوعات مرتبط: اساسنامهاساسنامه _ حقوق و وظایف اعضااساسنامه _ مقررات مختلف

تاريخ : دو شنبه 12 دی 1401 | 21:45 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

قسمت پنجم - حقوق و وظایف اعضای حزب

ماده ۶۳ - هر یک از اعضای حزب حق دارند آزادانه در امور حزبی اظهار نظر نمایند و نظرات خود را در حوزه‌هایی که عضویت آن را دارند مطرح و یا کتبا به کمیته تشکیلات در مرکز یا کمیته‌های استان یا شهرستان یا بخش تسلیم نمایند تا از طریق کمیته‌های مزبور برای بررسی و مطالعه و اتخاذ تصمیم به کمیسیون‌های صلاحیتدار ارجاع شود.

ماده ۶۴ - هر یک از اعضای حزب مکلفند در جلسات حوزه‌هایی که عضویت آن را دارند شرکت کنند و پیوسته برای اشاعه اصول و هدف‌های حزب و توسعه فعالیت‌های آن مجاهدت نمایند و در کلیه فعالیت‌های خود رعایت اصول و هدف‌ها و مرامنامه حزب و مقررات اساسنامه و آیین نامه‌ها و تعلیمات و دستورات حزبی را بنمایند.

ماده ۶۵ - اعضای حزب مکلفند حق عضویت ماهانه خود را به میزانی که به موجب آیین نامه از طرف حزب تعیین می‌شود پرداخت نمایند.


موضوعات مرتبط: اساسنامهاساسنامه _ حقوق و وظایف اعضا

تاريخ : دو شنبه 12 دی 1401 | 21:36 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

 

قسمت چهارم - عضویت

ماده ۵۹ - داوطلبان عضویت حزب باید واجد شرایط زیر باشند:

۱- تابعیت ایران

۲- لااقل ۲۰ سال سن

۳- معروفیت به حسن اخلاق

۴- عدم محکومیت جزایی که مستلزم محرومیت از حقوق اجتماعی باشد

۵- نداشتن عضویت در هیچ یک از احزاب یا جمعیت‌های سیاسی دیگر

۶- داشتن دو نفر معرف از اعضای حزب

  • تبصره - داوطلبان عضویت که سن آنها از بیست سال کمتر می‌باشد در صورت احراز سایر شرایط این ماده در سازمان جوانان وابسته به حزب عضویت یابند. آیین نامه سازمان جوانان وابسته به حزب پیشنهاد دبیرکل و تصویب هیات اجرایی تعیین خواهد شد.

ماده ۶۰ - برای رسیدگی به تقاضای عضویت کمیسیونی به نام کمیسیون عضویت به موجب آیین نامه تشکیل می‌شود.

ماده ۶۱ - داوطلبان عضویت حزب باید درخواست کتبی طبق نمونه‌ای که از طرف حزب تهیه خواهد شد تنظیم و به حزب تسلیم نمایند.

ماده ۶۲ - کارت عضویت در صورتی به نام داوطلب صادر خواهد شد که عضویت او مورد قبول کمیسیون عضویت قرارگرفته و به تصویب دبیرکل رسیده باشد.

  • تبصره - دبیرکل می‌تواند اختیارات خود را در این مورد به کمیته‌های استان و شهرستان و بخش واگذار نماید.

موضوعات مرتبط: اساسنامهاساسنامه _ عضویت

تاريخ : دو شنبه 12 دی 1401 | 21:29 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

قسمت سوم - فراکسیون پارلمانی حزب

ماده ۵۶ - فراکسیون پارلمانی حزب تشکیل می‌شود از اعضای حزب که سمت نمایندگی یکی از دو مجلس را دارا می‌باشند.

ماده ۵۷ - فراکسیون پارلمانی حزب دارای کمیته مرکزی خواهد بود که تعداد اعضا و طرز انتخاب و حدود وظایف و اختیارات آن به موجب آیین نامه‌های حزب تعیین خواهد شد.

ماده ۵۸ - فراکسیون پارلمانی حزب مجری هدف‌ها و اصول و عقاید حزب در هر یک از دو مجلس خواهد بود. خط مشی فراکسیون از طرف هیات اجرایی با مشورت با کمیته مرکزی فراکسیون تعیین می‌شود و کلیه اعضای فراکسیون پارلمانی از سیاستی که به این ترتیب اتخاذ می‌شود پیروی خواهند کرد.


موضوعات مرتبط: اساسنامه _ فراکسیون

تاريخ : دو شنبه 12 دی 1401 | 21:24 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

ماده ۲۱ - تشکیلات حزب به شرح زیر است:

۱- حوزه‌های شهری و روستایی

۲- کمیته‌های حزب

۳- سازمان‌های حزب

۴- دفتر طرح‌ها و مطالعات

 

فصل اول - حوزه‌های شهری و روستایی

ماده ۲۲ - حوزه اولین واحد تشکیلاتی حزب است که با رعایت محل سکونت یا شغل و حرفه اعضای حزب در شهرها و روستا تشکیل می‌شود.

ماده ۲۳ - تعداد اعضای حوزه‌ها و طرز تشکیل جلسات آنها و طرز انتخاب هیات رییس و وظایف آنها به موجب آیین نامه تعیین می‌شود.

 

فصل دوم - کمیته‌های حزب

ماده ۲۴ - کمیته‌های حزب به شرح زیر است:

۱- کمیته تشکیلات

۲- کمیته‌های استان

۳- کمیته‌های شهرستان

۴- کمیته‌های بخش

۵- کمیته سازمان‌های وابسته

۶- کمیته روابط

 

 

 


موضوعات مرتبط: اساسنامهاساسنامه _ تشکیلات

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 12 دی 1401 | 20:51 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

ماده اول - به منظور اجرای اصول عقاید و هدف هایی که در مرامنامه حزب ایران نوین درج گردیده، حزب دارای ارکان زیر خواهد بود:

  1. کنگره
  2. شورای مرکزی
  3. دبیر کل
  4. هیات اجرایی

 

فصل اول - کنگره

 

ماده ۲ - کنگره عالی ترین مرجع و مجمع حزب است که هر سه سال یک بار با شرکت دبیرکل و اعضای شورای مرکزی و نمایندگان حوزه‌های شهری و روستایی کشور که به ترتیب مقرر در ماده ۳ این اساسنامه تعیین می‌شوند به دعوت دبیرکل تشکیل می‌شود.

 

ماده ۳ - نمایندگان کنگره به ترتیب زیر انتخاب می‌شوند:

 

۱- هر یک از حوزه‌های حزب از بین خود به اکثریت آرای عده حاضر یک نفر نماینده برای شرکت در کنفرانس بخش مربوط تعیین و به کمیته آن بخش معرفی می‌نماید.

 

۲- نمایندگان کنفرانس بخش به دعوت کمیته بخش در محل تشکیل جلسه داده و از بین خود به اکثریت آرای عده حاضر یک نفر نماینده برای شرکت در کنفرانس شهرستان تعیین می‌نماید.

 

۳- اعضای کنفرانس شهرستان که به ترتیب فوق انتخاب می‌شوند به دعوت کمیته شهرستان در مرکز شهرستان اجتماع نموده و کنفرانس شهرستان را تشکیل خواهند داد. کنفرانس شهرستان به اکثریت آرای عده حاضر از بین خود نمایندگان شهرستان را برای شرکت در کنگره حزب به تعدادی که از طرف هیات اجرایی تعیین خواهد شد انتخاب می‌نماید.

 

۴- به اعضایی که به ترتیب فوق برای شرکت در کنگره تعیین می‌شوند اعتبارنامه‌ای به امضای هیات رییسه کنفرانس شهرستان و رییس کمیته شهرستان محل داده خواهد شد.

 

  • تبصره - طرز تشکیل جلسات کنفرانس بخش و شهرستان و انتخاب هیات رییس و سایر امور آن به موجب آیین نامه تعیین خواهد شد.

 

ماده ۴ - در صورتی که شورای مرکزی به اکثریت سه چهارم آرای اعضای خود تشکیل کنگره حزب را لازم بداند رییس شورا تصمیم مزبور را برای دعوت کنگره به اطلاع دبیرکل خواهد رسانید.

 

ماده ۵ - نخستین جلسه کنگره به ریاست مسن ترین عضو حاضر تشکیل می‌شود و بلافاصله اعضای کنگره از بین خود هیات رییسه‌ای مرکب از رییس و دو نایب رییس و چهار منشی به اکثریت نسبی آرا انتخاب می‌کنند.

 

ماده ۶ - جلسات کنگره با حضور لااقل دو سوم اعضای آن رسمیت می‌یابد و تصمیمات به استثنای موارد مذکور در این اساسنامه به اکثریت آرای حاضر اتخاذ می‌شود.

 

ماده ۷ - دستور جلسه کنگره با رعایت اساسنامه حزب به پیشنهاد هیات اجرایی و تصویب شورای مرکزی تعیین خواهد شد. مسایل دیگری که در دستور جلسه پیش بینی نشده باشد با پیشنهاد کتبی یک دهم اعضای حاضر در کنگره در دستور کنگره قرار خواهد گرفت.

 

ماده ۸ - وظایف و اختیارات کنگره به شرح زیر است:

 

۱- تصویب اساسنامه و مرامنامه حزب

 

۲- رسیدگی و اظهار نظر نسبت به گزارش شورای مرکزی و دبیرکل درباره امور حزب

 

۳- تعیین خط مشی حزب

 

۴- انتخاب دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب

 

۵- اصلاح و تغییر مواد اساسنامه و مرامنامه حزب به پیشنهاد شورای مرکزی یا بنا به درخواست کتبی لااقل یک دهم از اعضای حاضره در کنگره

 

۶- اخذ تصمیم درباره مسایل مربوط به حزب که از طرف شورای مرکزی یا طبق ماده ۷ این اساسنامه در دستور مذاکرات قرارگرفته باشد.

 

  • تبصره - تصویب اساسنامه و مرامنامه حزب و اصلاح و تغییر مواد آن به اکثریت دو ثلث اعضای حاضر کنگره خواهد بود.

 

 

 


موضوعات مرتبط: اساسنامهاساسنامه _ ارکان حزب

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 دی 1401 | 18:15 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

امیرعبّاس هویدا (۲۸بهمن ۱۲۹۷ – ۱۸ فروردین ۱۳۵۸ سیاستمدار ایرانی بود. او در زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی به مدت ۱۲ سال و شش ماه نخست‌وزیر ایران بود که این طولانی‌ترین مدت نخست‌وزیری در تاریخ ایران است .

هویدا فرزند حبیب‌الله عین‌الملک، سفیر ایران در لبنان، بود و به همین دلیل کودکی و نوجوانی‌اش در کشور لبنان سپری شد. او پس از تحصیل در مدرسه فرانسوی بیروت برای ادامه تحصیل به اروپا رفت و پس از دریافت مدرک در رشته علوم سیاسی از دانشگاه آزاد بروکسل به ایران بازگشت. او چند ماه پس از بازگشت به ایران وارد دانشکده افسری شد و هشت ماه بعد در سال ۱۳۲۲ درخواستش برای کار در وزارت خارجه پذیرفته شد. هویدا در مرداد ۱۳۲۴ به عنوان وابسته سفارت راهی فرانسه و مدتی بعد آلمان شد. او در سال ۱۳۲۹ به ایران بازگشت و در دوره وزارت عبدالله انتظام به سمت منشی وزیر خارجه منصوب شد. او چند ماه بعد به خدمت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد درآمد و پنج سال را در این سازمان کار کرد. در ۱۳۳۵، او در سفارت ایران در ترکیه مشغول به کار شد و سرانجام مدتی بعد از انتصاب سرلشکر حسن ارفع به سفارت ایران در ترکیه به تهران منتقل شد.

هویدا پس از انتقال به تهران در شرکت ملی نفت مشغول به کار شد و مراتب ترقی را به سرعت طی کرد و در ۱۳۳۷ عضو هیئت مدیره این شرکت شد. او در سال ۱۳۴۲ به وزیر دارایی منصوب شد و پس از اینکه نخست‌وزیر وقت، حسنعلی منصور، توسط فداییان اسلام ترور شد، هویدا از سوی شاه مسئولیت تشکیل کابینه یافت و به نخست‌وزیری رسید. او نزدیک به ۱۳ سال در این جایگاه باقی ماند تا اینکه در مرداد سال ۱۳۵۶ از سمت خود برکنار و به وزارت دربار منصوب شد. با شدت یافتن تظاهرات علیه حکومت پهلوی شاه در تلاش برای آرام کردن اوضاع دستور به بازداشت هویدا داد.

به دنبال انقلاب ۱۳۵۷، هویدا خود را به انقلابیون تسلیم کرد و در دادگاه‌های اسلامی حاضر شد. اتهامات او «افساد فی الارض» و «محاربه با خدا» بود و توسط صادق خلخالی به اعدام محکوم شد. اما پیش از اجرای حکم و در زمان تنفس دادگاه توسط یک روحانی به ضرب گلوله کشته شد. قاتل او نامعلوم استجسد هویدا سه ماه در سردخانه نگهداری و بعد از آن به صورت گمنام به خاک سپرده شد.

 


موضوعات مرتبط: دببران کل

تاريخ : شنبه 10 دی 1401 | 17:24 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

حسنعلی منصور فرزند علی منصور وزیر و نخست‌وزیر عصر پهلوی) و نوهٔ دختری حسن رئیس ظهیرالملک (حکمران و دولتمرد عصر قاجار و پهلویبود. او در اردیبهشت ۱۳۰۲ چشم به جهان گشود و پس از پایان دوران تحصیل در دبیرستان فیروز بهرام، مدرک لیسانس حقوق و علوم سیاسی را از دانشگاه تهران دریافت کرد.

او پس از یک ازدواج ناموفق، با فریده امامی نوهٔ دختریِ وثوق الدوله ازدواج کرد و با خانواده‌های متنفذ وثوق، قوام و امینی هم نسبت خانوادگی پیدا کرد.

وی کار دولتی خود را در سال ۱۳۲۴ در وزارت امور خارجه آغاز کرد و در میانه دهه ۲۰ گروهی از دوستان خود را از سفارتخانه‌های عمدتاً اروپایی گرد خود جمع کرد که در بین آنها امیر عباس هویدا هم حضور داشت. منصور در میانه دهه ۳۰ و او با ایده‌ها و طرح‌هایی برای نجات وضعیت اقتصادی ایران در رأس شورای‌عالی اقتصاد قرار گرفت. همین ستاد جرقه آغاز محفلی شد با عنوان «کانون مترقی ایران» که متشکل از گروهی از جوانان تحصیل‌کرده بود که پشت سد رجال قدیمی در مناصب دولتی قرار داشتند. جوانانی عمدتاً ضدکمونیست که برخلاف جریان اصلی روشنفکری، طرفدار سلطنت بودند. آنها اعتقاد داشتند که باید با تغییر ساختار و سیستم، خود درون دولت قرار بگیرند و با اجرای سیاست‌های اصلاحی، وضعیت کنونی را به نفع خود و جریانی که در آن قرار دارند، اصلاح کنند

منصور و گروهش در میانه دولت‌های مستعجل و عمدتاً ناکارآمد دهه ۳۰ حضور داشتند و خود را طرفدار تغییر نشان می‌دادند. با حضور کندی در کاخ سفید آمریکا و گزارش‌های سازمان سیا مبنی بر ضرورت تغییر در ایران، فشار برای اصلاحات در کشور را بیشتر کرد و بر رونق کار آنها افزود. گرچه دولت امینی مأمور به این کار شد اما با شکست سیاست‌های امینی، عملاً عرصه برای حضور تیم کانون مترقی مهیا شد به‌صورتی که در دولت اسدالله علم، برخی از این جوانان و ستاره‌های بعدی این کانون به وزارت رسیدند. حضور کانون مترقی در ارکان‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به‌صورتی درآمد که در انتخابات سال ۱۳۴۲ مجلس شورای ملی، عملاً بیشترین کرسی‌های مجلس توسط اعضای کانون مترقی که حالا به حزب ایران نوین تبدیل شده بود تصاحب شد و همین زمینه اصلی برای انتخاب حسنعلی منصور در ۴۰ سالگی به‌عنوان نخست‌وزیر گردید.

در روز یکم بهمن ۱۳۴۳، حسنعلی منصور که نخست‌وزیر وقت ایران بود، در مقابل مجلس شورای ملی توسط محمد بخارایی، از اعضاء موتلفه اسلامی و از نزدیکان نواب صفوی ترور شد.] حسنعلی منصور پس از چند عمل جراحی در بیمارستان پارس تهران درگذشت و پیکرش را با تشریفات ویژه در آرامگاه رضا شاه در شهر ری به خاک سپردند. پس از انقلاب، آرامگاه‌های رضا شاه و پنجاه تن از وابستگان حکومت پهلوی از جمله حسنعلی منصور به دستور صادق خلخالی خراب شدند.

اسدالله لاجوردی که در ترور حسنعلی منصور نقشی بر عهده داشت، بازداشت و نهایتاً به تحمل ۱۸ ماه حبس محکوم شد.


موضوعات مرتبط: دببران کل

تاريخ : شنبه 10 دی 1401 | 12:49 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

  

  

مرام نامه حزب ایران نوین

دوره دوم - آذر ماه 1401

الف –نگرش ما

 ما در پی بنیانگذاری یک نظام دموکراتیک برمبنای جمهوریت با منش سکولار و مبتنی بر دموکراسی برآمده از منشور جهانی حقوق بشر و ضمائم الحاقی آن هستیمو تلاش خواهیم نمود این مدل را بعنوان یک متد حکومتی عادلانه و موفق به همه شهروندان ایران عرضه نماییم .

حزب ایران نوین معتقد است که نظام جمهوری سکولار دموکرات می تواند راز بقاء و تجسم همۀ  ویژگی‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران و تکیه‌گاه قلبی مردم آن باشد. و استمرار حاکمیت ، تمامیت ارضی ، استقلال و ارزش‌های ملی مردم این مرز و بوم را در برابر همه حوادث ، مخاطرات و، فراز و نشیب های گوناگون تضمین نماید .

 در این مسیر پیشرفت‌ها و موفقیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و نیل به اقتدار و عظمتی که در خور فرهنگ کهنسال و آرمان‌های تمدنی بزرگ ایران است را تحقق بخشد .

حزب ایران نوین  اعتقاد دارد ، تنها راه دستیابی کشور به اهداف فوق الذکر انتخاب رهبران اندیشمند و توانا از مسیر آرا  مردمی در انتخابات آزاد با دوره های مشخصِ تکرار شونده ، تضمین خواهد شد .

 


موضوعات مرتبط: مرام نامه

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 10 دی 1399 | 5:29 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

 

 

حزب ایران نوین یکی از دو حزب دولتی در دوره پادشاهی پهلوی بود. این حزب در سال

۱۳۴۲شمسی توسط حسنعلی منصور و دوستانش در ایران تأسیس شد.

این حزب از تغییر نام کانون مترقی در آذر سال ۱۳۴۲شمسی  به وجود آمد. حزب ایران

نوین زرگ‌ترین ماندگارترین حزب دولتی در عصر پهلوی بود که تا تأسیس نظام تک حزبی،

همواره اکثریت را در دست داشت و بیش از یک دهه در فضای خالی از فعالیت‌های حزبی

به حیات خود ادامه داد.

نخستین دبیرکل این حزب حسنعلی منصور بود که در اسفند ۱۳۴۲ش به نخست‌وزیری 

رسید. با قتل منصور معاون دبیرکل حزب ایران نوین، امیرعباس هویدا نخست‌وزیر و دبیر

کل حزب شد.

حزب ایران نوین در انتخابات دوره ۲۲ و ۲۳ مجلس شورای ملی در سالهای ۱۳۴۶ ش و

۱۳۵۰ش اکثریت ا در مجلس داشت و در سال ۱۳۵۳ بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین حزبی بود

که در حزب رستاخیز ادغام شد.

فعالیت حزب ایران نوین بسیار وسیع بود و کمیته‌های متعددی را علاوه بر کمیته مرکزی

دربرمی‌گرفت. این کمیته‌ها شامل: کمیته اجرایی و دفتر سیاسی، سازمان جوانان، زنان،

کشاورزان، کارگران، بازرگانان، سندیکاهای کارگری، اتحادیه‌های اصناف و تشکیلات

وابسته دیگر بود.

حزب نشریاتی نیز در سراسر کشور منتشر می‌ساخت و روزنامه ندای ایران نوین ارگان

آن بشمار می‌آمد.

حزب ایران نوین برای آموزش کادر خود اقدام به تأسیس مدرسه عالی علوم سیاسی

و امور حزبی نمود . که پس از ادغام آن در حزب رستاخیز، به آن حزب متعلق گشت.

 

 

 


موضوعات مرتبط: تاریخچه

تاريخ : جمعه 9 دی 1401 | 6:58 | نویسنده : روابط عمومی حزب |

 

   

 

با درود و آرزوی موفقیت برای یکایک مردم شریف ایران

 

بدینوسیله با انتشار مرامنامه جدید حزب ایران نوین ( دوره دوم ) آغاز فعالیت های خود را در ایران اعلام نموده و آمادگی خود را برای ثبت نام علاقمندان این حزب در ایران و سراسر جهان اعلام می داریم.

 

در حال حاضر تنها شرط برای ثبت نام  ، پذیرش مفاد و موضوعات مطرح شده  در مرامنامه است . بر خلاف سایر احزاب عضویت همه ایرانیان از سن 12 سالگی به بالا آزاد است . زیرا ما معتقدیم باید ریشه های فعالیت سیاسی را عمق بیشتری بخشیده و از سنین کودکی ، فرزندان این سرزمین را آماده سازندگی کشور نماییم.

 

بزودی اساسنامه شامل ساختار و تشکیلات حزب ، همچنین  و برنامه پیشنهادی سی ساله توسعه آبادانی کشور را در چهار دوره با اهداف بلند مدت منتشر خواهیم نمود.

 

 حزب ایران نوین

روابط عمومی
 
 


تاريخ : جمعه 5 دی 1399 | 6:22 | نویسنده : روابط عمومی حزب |
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد